Debian Intel Drivers

Fredrik Hansen frodan1989 at gmail.com
Wed Nov 17 16:19:57 CET 2021

Vet inte om detta är rätt forum men behöver hjälp med att ordna drivers
till en Desktop .
Får bara svart skärm när jag vill använda mig utav intel drivers .

Det är en AIO så använder mig utav lvds uttaget på mainboardet  men det
dyker inte upp som alternativ på xrandr
Har även läst mitt EDID och skrivit till en .bin för att försöka länka den
i xorg .

Xrandr får jag följande portar om jag använder mig utav intel driver .
HDMI-1
DP-1
HDMI-2
DP-2
HDMI-3
DP-3

Men finns bara DP HDMI LVDS VGA  på kortet

Nomodeset så får jag bild .

Testat olika konfigurationer i Xorg.conf

HW Probe:
https://linux-hardware.org/?probe=8fce727047

Modekort :  GA-Q170TN-T20-GSM PLUS
Integrerad grafik  ; Intel HD510

Testat  olika distar .  Mint , Ubuntu ,Manjaro

Mint fick jag bild på HDMI .

Tacksam för hjälp eller rekommendationer till någon som skulle kunna lösa
mitt problem .

Självklart kan jag betala till den som känner sig manad att hjälpa till .

Mvh